Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » ARTYKUŁY » Ray Dale-Smith -jak to wszystko się zaczęło!

Ray Dale-Smith -jak to wszystko się zaczęło!

Data dodania: 27-07-2018

Twórca marki CARP'R'US – Ray Dale-Smith opowiada jak to wszystko się zaczęło!

Moja pasja do wędkowania rozpoczęła się w wieku ośmiu lat, łowiąc szczupaki w miejscowym stawie za pomocą żywca nawijając każde branie na rękę. Gdy udało mi się namówić moich rodziców, żeby kupili mi małą wędkę i zabrali mnie na rzekę Tamizie w pobliżu Hampton Court złowiłem moją pierwszą płoć o wadze 2 kg i od tej chwili wszystko, co chciałem zrobić, to ryby! Oszczędziłem pieniądze i kupiłem wiele książek, aby nauczyć się wszystkich rodzajów i metod łowienia. Moją fascynacją zawsze było łowienie ryb w małych spokojnych stawach i jeziorach odkrywając najgłębsze tajemnice.

alt

Szybko nauczyłem się lokalizować miejsca, w którym znajdowały się ryby i koncentrowałem się na połowach linów i dzikich karpii. Zawsze byłem zdumiony, jak potężnie silne były te ryby, uzależniając się bardziej po każdym holu. Na szczęście mogłem łowić co niedzielę w okolicach pięknego obszaru Kent o nazwie Edenbridge. Wsiadałem do pierwszego pociągu o 5 rano i byłem zawsze pierwszy na łowisku. Próbowałem wielu różnych przynęt i taktyk, aż wkrótce stałem się bardzo dobry w łowieniu na bliską odległość i z podchodu wokół krzewów i zarośniętych miejsc, gdzie wydawało mi się, że znajdę większe ryby.

W wieku dwunastu lat zacząłem uczyć się grać w golfa, który stał się także moją pasją, więc moje wędkarstwo stało się mniej intensywne. W wieku szesnastu lat zostałem asystentem zawodowca. Sam grałem na zawodach Pro Amator i niektórych mniejszych turniejach wyższego szczebla

Byłem całkiem niezły, ale żeby znacząco poprawić swoją grę sytuację, musiałem znaleźć sponsorów by grać w Ameryce, gdzie mogłem rozwinąć swój talent i nauczyć się niektórych z innych technik. W ostatniej chwili zostałem bez sponsoringu, więc zdecydowałem się przerwać wszystko i poszedłem do pracy w City of London w firmie ubezpieczeniowej przyjaciela ojca. Zacząłem znowu łowić karpie i liny, a po kilku latach znów zacząłem grać w Golfa w lokalnym klubie w hrabstwie Kent.

W połowie lat 80. mocno uszkodziłem lewą kostkę, która poważnie wpłynęła na móją grę w golfa, więc przestałem grać i dla relaksu wróciłem do moich ukochanych karpiowatych. Odkryłem, że nie tylko łowienie karpi stało się bardziej popularne, ale metody się zmieniły. Używali teraz plecionkowych materiałów i haczyków zamiast żyłek i haczyków fryzjerskich. Czułem, że muszę dowiedzieć się więcej o tej nowej strategii i potrzebuję zgłębić swoją wiedzę na ten temat. Zaprzyjaźniłem się z lokalnym właścicielem specjalistycznego sklepu karpiowego, Keitha Selleck, który bez dwóch zdań był bardzo cenionym karpiarzem.

Następnie zostałem przedstawiony Kevinowi Maddock właścicielowi słynnego Withy Pool Lake w Bedford, gdzie zostałem członkiem klubu. Przypadkiem w tamtym czasie odkryłem materiał, który można było splatać igłą. Wiązanie w ten sposób było zdecydowanie mocniejsze przy użyciu cieńszego materiału niż klasyczny węzeł.

alt

Ta plecionka okazała się bardzo popularny wśród klientów Keitha Sellecka, więc nawiązałem współpracę z nim i jego partnerem w sklepie i utworzyłem firmę o nazwie KESMARK, a plecionkę nazwaliśmy OCTOSPLICE, ponieważ była ona tkana za pomocą ośmiu pasków i była idealnie okrągła. Myślę, że byliśmy pierwszymi ludźmi, którzy ułożyli materiał w ten sposób i zastosowali go do połowów karpi.

Odkryłem radość i spełnienie w projektowaniu coraz większej ilości produktów dla Kesmark, aż do dnia, w którym Keith utopił się w wypadku na łodzi. Dla mnie był to straszny cios i ciężko było się dalej rozwijać. Więc zrezygnowałem i oddałem się łowieniu.

W tym czasie poznałem Franka Warwicka, który właśnie wynalazł nowy styl haka. Frank miał mały sklepik z rzeczami w pobliżu Manchesteru, a on już wtedy był wielkim nazwiskiem w tej okolicy.

Wkrótce staliśmy się wielkimi przyjaciółmi i to Frank był odpowiedzialny za to, żebym zaczął tworzyć znów sam i założyć nową firmę. Powiedział, że ma świetną nazwę na to : CARP'R'US i co więcej dał mi rysunek namalowany piórem ryby którą złowi we Francji. Od tego czasu ten rysunek jest zawarty moim logo.

alt

Podczas tamtych czasów podróżowałem do wielu krajów w Europie i spotkałem wielu szanowanych wędkarzy i wkrótce odkryłem, że wielu rzeczy brakowało w połowach karpi. Czerpiąc z ich doświadczenia i swojej otwartej głowy zacząłem projektować nowe wzory haczyków i zapytałem Franka, czy mogę zacząć produkować jego Cranked Hook - zgodził się i tak został wprowadzony na rynek!

Popatrzcie na ryby które w tamtych czasach zapinałem na Cranked Hook:

altaltalt

Niestety, pierwsza seria została wyprodukowana przez firmę w Anglii i okazało się, że nie jest wystarczająco wysoka, więc wycofałem ją z rynku i wykonałem ją w Japonii, gdzie produkowane są do dziś wszystkie moje haczyki. Japonia produkuje najlepszy drut stalowy na świecie, a ich haki są drogie, ale zdecydowanie najlepsze!

Mam szczęście, że mam dwóch prywatnych producentów, którzy bez wątpienia są najlepsi, a jeden z nich tworzy w Cranked Hook od czasu, kiedy pojawiły się na rynku. Nigdy nie miałem ani jednej przerwy w ich produkcji z czego jestem bardzo dumny.

Innym haczykiem, który pomogłem zaprojektować, był słynny LONG SHANK NAILER , ten wzór haczyka został stworzony przez RUSSELL COSSEY. Razem testowaliśmy przez 18 miesięcy, wykonując niewielkie zmiany, aż znaleźliśmy idealny kształt. Następnie udałem się do Japonii i wykonałem ją zgodnie z dokładną specyfikacją, ponieważ proces tworzenia tego haczyka jest totalnie odmienny w porównaniu do innych haczyków dostępnych na rynku. Niestety ten wzór haczyka został skopiowany przez kilku graczy, ale dumny jestem z tego że żaden z nich nie ma go dopracowanego tak dobrze. Niektóre mają napuchnięte oczka, które mogą powodować uszkodzenie jamy ustnej karpia, bo tak naprawdę nie rozumieją tego haka. Wszyscy również mają złą moc temperowania przy produkcji dlatego ryby spadają z podrobionych nailerów.

alt
Ten haczyk pomógł w połowie największych karpi na świecie i nadal jest używany przez większość sławnych nazwisk Tim Paisley Kevin Maddocks Dave Moore i wielu innych.

Wszystkie haki karpiowe Carp'r'Us mają punkty proste do natychmiastowego nakłucia jamy ustnej karpia i zakrzywion oczka w dół, aby wspomóc moc haków. Centurion nie ma zakrzywionego oczka, ale jest prawdopodobnie najmocniejszym hakiem na rynku i może być zabójczy dzięki zastosowaniu rurki termokurczliwej lekko zakrzywionej lub znanych obecnie pozycjonerów stworzonych przeze mnie MOUTHSNAGGER-ów. Kiedy patrzę wstecz, jestem zaskoczony, jak wiele produktów zaprojektowałem w ciągu ostatnich 17 lat zostało skopiowanych przez inne firmy. Sądzę, że powinienem być dumny, ale naprawdę denerwuje mnie, gdy firmy muszą kopiować innych ludzi. Nigdy nie skopiowałem nikogo i nigdy tego nie zrobię, wierzę, że jeśli ktoś wkłada ciężką pracę w projektowanie i produkcję czegoś, dlaczego miałby być kopiowany przez pasożytów.

Przewijając w dół zobacz jak wiele moich pomysłów zostało skopiowane
( C – przy nazwie oznacza właśnie nic innego jak skopiowanie ) :

• (C) PVA MESH TUBE FOR DISTANCE CASTING

• (C)RAP-IT BAIT PROTECTING SHRINK TUBE

• (c)MOUTHSNAGGER GRUBS

• THE SAFETY SNAG CLIP (Patent)

• RUNNING SAFETY HELICOPTER RIG (Patent)

• FLOUROCARBON BOAT LEADERS

• GIZMO QUICK CHANGE LEADERS

• ELASTIC BUNGEE HAIRS

• GIZMO QUICK CHANGE SWIVEL

• QUICK PERMANENT BOILE STOPS

• RAPID RIGS & SPEED RIGS

Wszystkie produkty Carp `R`U są przez wiele miesięcy dokładnie testowane przez naszych testerów i jeśli większość się z nimi zgadza, to dopiere je produkujem. Zawsze bawię się pomysłami, ale myślę, że najlepszym moim pomysłem jest Mouthsnagger, który przyczynił się do połowów ogromnych ryb, szczególnie na trudnych wodach, takich jak Rainbow we Francji.

Z wielką przyjemnością próbuję pomagać innym wędkarzom i często pokazuję innym wędkarzom, kilka zestawów/ nowych pomysłów, ale to wszystko jest częścią całego mojego życia.

alt

Zawsze byłem i będę wdzięczny Keithowi Selleckowi i Frankowi Warwick za całą ich pomoc w pierwszych dniach. Może pewnego dnia spotkam Ciebie nad wodą lub jakiś targach tymczasem życzę Ci.

„Tight Lines”

Ray Dale-Smith

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii ARTYKUŁY
alt

Kontakt telefoniczny możliwy od poniedziałku do piątku w  w godzinach od 9-tej do 16-tej.

JESTEŚMY mistrzami świata WCC z 2014 roku, oraz trzykrotnymi drużynowymi mistrzami świata. Karpiarstwo, to nasza pasja, miłość, oraz praca.

ANDRZEJ WALCZAK
KRIS CHARMUSZKO

alt
W naszym sklepie można wybrać różne formy wysyłki - wysyłamy firmami kurierskimi DPD, GLS oraz Inpost - możesz także odebrać paczkę w wybranym przez Ciebie paczkomacie o dowolnej porze - nie musisz czekać na kuriera. Do dyspozycji jest także wysyłka za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Lubisz płacić online ? Bez niepotrzebnego wklepywania nr konta ? To idealnie się składa. W naszym sklepie zapłacisz poprzez płatności elektroniczne PayU czy Przelewy24. Jeżeli jednak chce skorzystać ze standardowego przelewu - oczywiście możesz wybrać także przelew tradycyjny.
alt    polub nas

alt   subskrybuj

alt   obserwuj nas

W naszych mediach społecznościowych przedstawiamy treści, które mogą przydać się zarówno początkującym, jak i doświadczonym karpiarzom.
      Nasz Sklep internetowy używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie ze Sklepu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w Polityce plików cookies dostępnej na dole strony
      Nie pokazuj więcej tego komunikatu